К основному контенту
28. 04. 2020
Grammar Card 24
1.    Write the plural.
A toy-___________                      a piano-_________________
a fox- ______________                a goose-__________________
a woman  -_____________          a cliff-_________________
a ferry - ____________                a mouse-__________________
     a brush-______________            a spaceman_______________
     a person -____________             a child -   _________________

2.    Open the brackets:
1.    Tom (to go) to work by bus in the morning.
2. Linda (not to get up) at 6 o’clock every morning.
     3.  Peter (to like) horses?
4. We (to have) dinner now.
5.    Sam (to watch) a great film last night.
6.    They (not to play) board games yesterday because they (to be) very tired.
     7. The baby (to sleep) now?
8.  Sarah and Bill (not to play) in the garden at the moment.
9.  My parents and I (to see) a huge snake in the forest two days ago.
10.  Olivia (to fly) to  Egypt tomorrow.

    3. Write the 2-nd form of these irregular verbs:
    make- _____________            read- ____________
    meet-____________                run- ___________
    put-_____________                say- _____________
4.Write the comparative and superlative forms:
deep - _____________ - _____________________
heavy - ____________ - ____________________
interesting- _____________ - ____________________
bad - ________________-_____________
many - __________________ - ____________
crazy - ______________- ______________________



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

                                                                            Lesson 20 Toys (23.11.2020)       1.       Greetings ( Вітання) Sing a song!   (Заспівай пісенькy!) Click on the link.   (Натисни на ссилочку!) 1)  https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU    2.   Повторюємо  слова: Vocabulary: ( Словник:) 1. long - довгий 2. short - короткий, низький 3. beautiful - красивий 4. ugly- потворний, негарний 5. old - cтарий 6. new - новий 7. big- великий 8. small - маленький 3. Описуємо улюблену іграшку за зразком: SB Ex. 2, p. 43 (Підручник, вправа 2, ст. 43) My favourite toy is my monster. It is green. It is beautiful and new. It is big and short. 4.   Тренуємо і повторюємо запитання та відповіді: SB Ex. 2, p...
18. 05. 2020 Good afternoon, dear kids and parents! Доброго дня, любі діти та батьки! Student's Book p. 25 (Працюємо з підручником на сторінці 2 5 )                                                            My Home Task B. Grammar. ( Граматика ) Complete the sentences with the Present Simple Tense and the Present Continuous Tense of the verbs in brackets .  ( Складіть речення дієсловами у дужках у Теперішньому простому часі та Теперішньому тривалому часі) Task С . Write the Past Simple of these verbs. ( Напишіть ці дієслова у Минулому простому часі )  Task D. Complete the paragraph with the Present Simple and...
    Form 1 (1 Клас) Lesson 2 (15.09.2020) ( Урок 2 ) 1.       Greetings ( Вітання) A) Повторюємо вирази: Good morning! –  доброго ранку! Good afternoon! –  доброго дня! Good evening !–  доброго вечора! Good night! –  добраніч! Nice to meet you! –  рада /  радий познайомитися! Nice to meet you too! –    рада /  радий познайомитися також! See you !   –  побачимось! See you later! –  побачимося  пізніше ! А зараз повторюємо усі ці вирази з пісеньками! Sing the songs!   (Заспівай пісеньки)   Click on the links.   (Натисни на ссилочки) 1)  https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs 2)  https://www.youtube.com/watch?v=gVIFEVLzP4o 3)  https://www.youtube.com/watch?v=03XgDWozJOw B) Нагадуємо:   - How are you? - Як справи?  - I am fine. Thank you. - У мене все прекрасно. Дякую. - I am good. Thanks. - У мене все добре. Дякую. - I am not  good. - У ...