К основному контенту



Grammar Card 20
1.     Write the plural.
A city, a wolf, a dish, a loss, a tomato, a hippo, a chief, a sheep, a goose, a mouse, a donkey, a foot.

2.     Open the brackets.
1.     Cindy always (to get up) _________________early in the morning.
2.     Sam (to play) the piano?
_____________________________________________________________
3.     My sister never (to go)______________to the disco.
4.     My dog (not to eat) ________________________meat.
5.     My parents (to be) _______________busy on Mondays.
6.     I (to tidy) up_________________my room at the moment.
7.     She (not to listen)_______________________to music now.
8.     Listen! The boys (to roller skate)_____________________.
9.     She (to skip) in the playground?
_____________________________________________________________
10. Linda usually (to have) ______________________lunchat home  but today she (to have) ___________________ it at the café.



Task 3. Write the 2-nd form of these irregular verbs:

Be  – ___________                             bring- _________
Begin -  _________                             buy - __________
Blow - __________                             break - _________ 
   
Task 4. Write the comparative and superlative forms of these adjectives: 

Good - ________________-_______________________
Clever - _______________- _______________________
Silly -_________________-_________________________
Wonderful -__________________-___________________
Thin-________________________-___________________
Thick-_______________________-___________________               

Прохання виконати дану граматичну картку письмово і скинути фото мені у Вайбер!

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

                                                                            Lesson 20 Toys (23.11.2020)       1.       Greetings ( Вітання) Sing a song!   (Заспівай пісенькy!) Click on the link.   (Натисни на ссилочку!) 1)  https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU    2.   Повторюємо  слова: Vocabulary: ( Словник:) 1. long - довгий 2. short - короткий, низький 3. beautiful - красивий 4. ugly- потворний, негарний 5. old - cтарий 6. new - новий 7. big- великий 8. small - маленький 3. Описуємо улюблену іграшку за зразком: SB Ex. 2, p. 43 (Підручник, вправа 2, ст. 43) My favourite toy is my monster. It is green. It is beautiful and new. It is big and short. 4.   Тренуємо і повторюємо запитання та відповіді: SB Ex. 2, p...
18. 05. 2020 Good afternoon, dear kids and parents! Доброго дня, любі діти та батьки! Student's Book p. 25 (Працюємо з підручником на сторінці 2 5 )                                                            My Home Task B. Grammar. ( Граматика ) Complete the sentences with the Present Simple Tense and the Present Continuous Tense of the verbs in brackets .  ( Складіть речення дієсловами у дужках у Теперішньому простому часі та Теперішньому тривалому часі) Task С . Write the Past Simple of these verbs. ( Напишіть ці дієслова у Минулому простому часі )  Task D. Complete the paragraph with the Present Simple and...
    Form 1 (1 Клас) Lesson 2 (15.09.2020) ( Урок 2 ) 1.       Greetings ( Вітання) A) Повторюємо вирази: Good morning! –  доброго ранку! Good afternoon! –  доброго дня! Good evening !–  доброго вечора! Good night! –  добраніч! Nice to meet you! –  рада /  радий познайомитися! Nice to meet you too! –    рада /  радий познайомитися також! See you !   –  побачимось! See you later! –  побачимося  пізніше ! А зараз повторюємо усі ці вирази з пісеньками! Sing the songs!   (Заспівай пісеньки)   Click on the links.   (Натисни на ссилочки) 1)  https://www.youtube.com/watch?v=x23rTDl4AMs 2)  https://www.youtube.com/watch?v=gVIFEVLzP4o 3)  https://www.youtube.com/watch?v=03XgDWozJOw B) Нагадуємо:   - How are you? - Як справи?  - I am fine. Thank you. - У мене все прекрасно. Дякую. - I am good. Thanks. - У мене все добре. Дякую. - I am not  good. - У ...